onsdag 22 februari 2012

Allt för sällan.

Jag ringde precis min mormor och morfar.
Svarar någon efter två signaler så vet jag att det är mormor, tar det längre tid så är det morfar.
Idag tog det längre tid.

Pratade ett par minuter med min älskade morfar och meddelade att vi gärna kommer förbi på fika på lördag.
Tror att han blev väldigt glad över detta.
Det sker dessvärre inte så ofta längre. När vi bodde på samma ort och jag var liten  var jag uppe hos dem flera gånger i veckan. Nu blir det högst en gång i kvartalet. Vilket är riktigt synd. Borde vara där oftare, men det är svårt att hinna med, tyvärr.

Men på lördag då åker vi dit i alla fall. Jag, Olivia, min syster och hennes Niklas och eventuellt min Nicklas. Känns bra att en sådan liten gärning kan glädja så mycket.

Inga kommentarer: