onsdag 22 februari 2012

Dör uttråkningsdöden på jobbet. Det finns noll att göra. I vanliga fall kommer det åtminstone in ett samtal då och då. Ikväll är det äckligt lugnt.
Sedan klockan 18.00 har jag mest spelat spel på datorn och iPhonen, jag har även ritat en teckning som blev till ett nytt utseende på min thermosmugg här på jobbet. Motivet blev fina powerpuffpinglorna.

Nu sitter jag mest och funderar över hur jag ska fördriva de sista 75 minuterna på dagens pass. I vanliga fall har jag med mig en bok som jag kan läsa. Idag ligger den hemma och skräpar då jag tänkte att min kollega skulle jobba samma tider som mig idag, men hon kompade hem så nu sitter jag "själv" (utöver de övriga som sitter utspridda i lokalen).

Känner även för att klaga lite idag. Då det har varit en pissig dag här på arbetet. Har bara fått in bokningar på på lite mer än hälften av samtalen. Vilket är jävligt tråkigt, med sådana dagar, men det är ju kvällspass så det är väl iofs väntat. Men det är som sagt tråkigt när det inte händer något. Mycket roligare när man inte agerar växeltelefonist. Idag kunna det dom jag bara kopplat person hit och dit. Urk.

Men å andra sidan är det enkelt att sitta här på stolen och se pengarna ticka in på kontot utan att behöva göra så mycket. Men vet inte om det är värt det när jag har såhär tråkigt.

En rolig sak som hände var dock en gäst som bodde på ett av våra hotell och var på sitt rum. Han ringer till oss på bildningen för att förlänga sin vistelse, vilket jag inte kan göra då gästen redan checkat in och boningen är blockad för mig. Jag ringer då receptionen, berättar ärendet varpå receptionisten börjar asgarva och sedan meddelar att hon ska "mobba" gästen för att han är lat och inte orkar ta några få steg till hissen, åka ner till receptionen och fixa det den vägen. Vilket hade tagit mindre tid. Men det var roligt. Speciellt receptionistens reaktion.

Inga kommentarer: