fredag 24 februari 2012

Våren flyttar in

Jag har vårkänslor! 
Det är kanske inte så konstingt med att solen lyser på mig från fönstret. Känner solens värme mot min hud och värmen sprider sig som ett glädjerus i hela kroppen. Det konstiga är att jag längtar efter att hoppa upp på min cykel och trampa iväg på en härlig premiärtur inför TjejVättern som närmar sig. Inte bara några minuter utan en sträcka på upp mot två timmar i lagom tempo på fina vårvägar. Den längtan har jag alrdirg tidigare haft. Den ska jag hålla fast vid och påminna mig själv om när det kommer dagar när det känns tungt att ge sig iväg på träningen.

Det är faktiskt "bara" 105 dagar kvar tills mitt stora mål för året ska vara nått. Minst 10 kg till ska vara borta till dess och dessutom ska jag klara av att cykla hela sträckan och känna mig jävligt nöjd efteråt. Jag kanske är konstig men jag längtar efter den dagen. Just nu känns det som att jag kommer njuta fullt ut av att klara av mitt mål. Det är så sjukt värt det!

Men först ska cykeln in på en liten service. Sen ska här börja tränas ordentligt.
Vilket jag nog ska fixa redan idag!

Mina vårkänslor "firar" jag med en ny design på bloggen. Och som bakgrund tycker jag att en bild på en cykel passar alldeles utmärkt med tanke på det stora målet som närmar sig!

Jävlar vad peppad jag är!

Bilden är från igår. 
Då satt jag ute på trappan och njöt av solskenet! 
Hoppas våren håller i sig.
Och motivationen fortsätter att flöda! 

Inga kommentarer: