fredag 9 mars 2012

Den människan

Av någon konstig anledning gick jag in på Hanna Widerstedts blogg. Har ingen aning om varför. Tittade runt lite och hittade detta inlägg: Louis Vuitton kommer gå i konkurs. Inga större konstigheter med det. Det konstiga är snarare att jag börjar läsa detta inlägg, jag som är noll intresserad av mode, väskor och stora märkes kedjor.

Men något fick mig att vilja läsa det.
Nu sitter jag här och skakar på huvudet. Hur är människan funtad?
Inlägget handlar om att hon har skrivit ett mail till Louis Vuitton om att hon önskar ett antal handväskor i alligatorskinn. Hon får svar på att de inte har de väskorna i alligatorskinn och någonting om någon väntelista det är inga större konstigheter med det svaret.
Därmot hur Hanna väljer att svara på svarsmailet, det är där det börjar bli intressant.

Jag tar mig friheten att översätta hennes svar:
"Jag bryr mig inte om någon väntelista. Om ni inte vet så är jag Hanna Widerstedt, en väldigt känd person i Sverige!" 


Är det någon mer än jag som redan här känner att LV sitter på huvudkontoret och skakar av oro på grund av att mista en sådan stor och betydelsefull kund. Med så mycket inflytande i mediavärlden att hon syns överallt bärandes på sina väskor? Jag hade fan ingen aning om vem den där Hanna var innan hon gick in i Big Brotherhuset. Men jag är säker på att LV bryr sig väldigt mycket... De kommer göra allt för att du ska få dina väskor. Eller?

Hon fortsätter
"Om jag säger att jag vill ha 5 väskor i alligator, ska ni göra det inga ursäkter!" 
Vem fan är hon att säga det? Det är inte så att man kan gå vart som helst och bara ta alligatorer, döda dem för att göra väskor av dem? Nej, men något slags reglemente kring det hela finns det och jag tror inte att LV riskerar att få ett dåligt rykte pga tjuvjakt för att någon halvkänd person i det gigantiska landet Sverige ska få 5 väskor. Att väskorna enligt Hanna tillsammans kostar ungefär 100.000.000 svenska kronor tror jag inte LV bryr sig om.
Att göra en kund nöjd jämfört med att bryta mot någon regel och göra miljontals andra personer sjukt förbannande plus att samtidigt sätta sig själva på löpsedlarna med negativ marknadsföring.
Jag skulle inte tro att de fixar fram de där väskorna fortare för att hon "hotar" med att hon är en kändis från Sverige.

Herregud.
Men en sak är säker den där människan är bra på att provocera. På ett sätt är det roligt. Men ibland undrar man hur fan hon är funtad.


Inga kommentarer: