lördag 10 mars 2012

Vakna i en buske.

Det är lördag. Klockan är läggdags för en del utelivsglada personer. För en annan var det bra längesedan man var ute och intog alkoholhaltiga drycker i den mängd att man vaknade upp i en buske utan att ha en aning om vart man var.

Mina helgdagar startar nu oftast samtidigt som dessa partyprissar går och lägger sig. Det sköna är att jag inte har något emot det. Jag vaknar pigg. Får spendera de mest underbara morgontimmar tillsammans med enat mina stora kärlekar. Min fantastiska dotter.

Klockan är inte ens halv åtta och vi har redan tappat upp ett härligt bad och håller i detta nu som bäst på med att kasta vatten på dockan som fortfarande väntar på att få ett namn.

Jag sitter dock mest på pallen inte badkaret och övervakar leken. Men det händer att jag börjar leka någon stollig lek, precis som vanligt.

Jag skulle ljuga om jag sa att det inte var värt att vakna tidigt för att busa tillsammans med Olivia. Det är ungefär det bästa som finns.
Bra mycket bättre än att vakna förvirrad i en okänd buske.

Inga kommentarer: