torsdag 15 mars 2012

En månad i taget.

Jag blir så sur mig själv ibland.
Fränst när det gäller fusk inom kost och träning. Jag ser resultat och firar det med något gott, alldeles för tidigt.
Sen får jag sota för det och är tillbaka på ruta ett igen. Jag är trött på det beteendet!

Jag vill så jävla gärna nå mitt mål. Jag ska nå mitt mål! Det vill säga -10 kg fram till dess att jag cyklar Tjejvättern den 9 juni 2012.

Nu sitter jag här igen och är besviken på mig själv. Den här gången utan egentlig anledning. Jag har varit sjuk, där med inte kunnat träna normalt vilket har gjort att viktminskningen har stannat av.
Jag är visserligen duktig på många plan nu för tiden. Jag låter bilen stå allt som oftast och går eller cyklar dit jag ska. Det känns fantastiskt bra. Det som känns jävligt surt är att för mig verkar inte det vara nog jag måste ta i massa extra för att bli av med massa överflödiga kilon. Medan Nicklas typ tittar på mig när jag tränar och går ner i vikt av det. Hatar det! Men han har å andra sidan ett jobb där han använder kroppen, jag sitter still.

Ikväll har jag bokat in mig på cirkelpasset på Onyx. Jag älskar de passen, mest för att man verkligen tar ut sig. Efter det följer en fotbollsträning. Det värsta är att jag känner av någonslags smärta i högra benhinnan. Men jag är osäker på om det är det. Känns mer som träningsvärk. Hoppas på det senare då det inte är farligt att träna med.

Imorgon väntar en lång cykeltur längs Västgötaleden. Hoppas på att det blir lika fint väder imorgon som det varit de senaste dagarna. Annars får jag väl cykla i fulväder, vilket inte är fy skam det heller. Men alltid trevligare med vackert solskensväder.

Jag ska från och med i dag ta en månad i taget. Så från idag och en månad framåt så är det sundare kost och inga undanflyckter till träning (annat än sjukdom). Därefter tar vi en månad till och förhoppningsvis kan jag hålla i det och nå mitt mål.  Därefter ska jag fira med något trevligt. Typ att komma i mina gamla favoritjeans!
Fast en sak är klart, jag har ett par jeans som jag inte kommit i på ett tag som jag nu kommit i. Dock med lite mycket lovehandels. Men ändå. Det närmar sig.
Alltid skönt att få ett kvitto på att det man gör ger något tillbaka. Det går bara inte tillräckligt fort alla gånger, det är det som är mitt största problem. Att jag är otålig.
Men med minst 30 minuter träning 6 dagar i veckan fram till veckan innan den 9 juni så ska jag nog föra det hela i hamn!

Nu jävlar fortsätter jag kampen! 

Den här bilden visar alla dagar jag klarat
av med träning och bra kost.
En röd bock = misslyckande
En grön bock = LYCKATS

Inga kommentarer: