måndag 26 mars 2012

Träningstankar

Mitt "största problem" just nu är att jag inte har så mycket tid som jag vill till träning.
Men det är inte sant. Jag har tiden. Jag tar mig bara inte tid. Jag värdesätter att sitta hemma i soffan och glo på meningslösa tvprogram, eller vad jag nu gör.
Idag har jag åtminstonde gått till Ramnasjön, sprungit ett varv runt sjön med Olivia i joggingvagnen. Jävlar (!) vad tungt det var att springa med den. Men anledningen till att det bara blev ett varv var att jag inte vill ta ett mastodontpass det första jag gör med tanke på hur mina hälar brukar reagera på olika underlag. Just nu är det ju hallgolv, grus och även asfalt. Vilket brukar medföra en väldig smärta i hälarna om jag inte tar det lite försiktigt.

Idag har jag dock varit duktig. Det är först nu som jag sitter ner efter jobbet. Vilket jag idag slutade 14.30. Jag har handlat. Diskat. Lagat mat. Lek med Olivia. Tränat lite lätt som sagt och sen kommit hem och nattat Olivia och nu sitter jag i soffan och har något som kan likna med ångest för att jag inte gav mer på träningen. Jag vill, men det är omöjligt när Olivia är med. Jag kan inte fokusera eller göra vad jag vill.

Imorgon blir det innebandyträning hoppas jag. Det beror på när Nicklas kommer hem då jag lovat att han får jobba över lite denna vecka. Kommer han inte i "lagom tid" för att jag ska kunna dra på innebandyträningen utan Olivia så blir det till att köra på gymmet.

På Onsdag vaknas det årets första fotbollsmatch och för ovanlighetens skull känner jag inte alls ett sug efter att få spela. Inte ett dugg. Det känns mest som ett måste, inte som något jag vill. Har på senare tid börjat fundera på att lägga av. Men jag vet inte. Samtidigt som det någonstans fortfarande är roligt så tar det för mycket tid från familjen. Min stora fråga just nu är, "är det värt det?" Vilket det är till en viss del, till en annan del är det inte det. Ett mynt med många sidor, fast egentligen bara två.

Jag vill ge 100% på mina träningar, gärna mer. Vissa träningar går det inte. Dessa träningar vill jag välja bort. Älskar att gå från en träning och känna att jag är totalt slut i kroppen. Efter varje träning ska det vara så! Körde 60 min tempo på cykeln igår, det var en underbar träning. Trött och svettig.
Fler sådana.

Jag bara babblar massa skit och dynga just nu. Förlåt.


Inga kommentarer: