måndag 23 april 2012

Saknad

Det är en förbaskad tur att jag jobbar kväll idag. Annars hade jag fasen inte pallat med idag.
Olivia väckte mig vid 8.30 och då utbröt ett mysigt kramkalas! Som jag har längtat efter det i helgen som varit. Det har stora delar gått väldigt bra att vara bortrest. Jag har haft det sjukt bra, och mina underbara vänner i laget har stått för en bra underhållning och på så vis har mina tankar på saknad hållts i styr. Jag trodde faktiskt att det skulle vara jobbigare att vara borta. Det hade säkerligen varit om det inte varit för laget.

I fredags vid 15-tiden tog laget två hyrbussar upp till Västerås för att spela lagets första cup. En härlig resa på fyra timmar längsmed E20, vilket inte är Sveriges roligaste väg.

Äh skit samma orka berätta hur helgen gick till och i vilken kronologisk ordning allt hände. Jag tar bara och förmedlar tankar och funderingar som kom upp under helgen.

Lagets största snackis blev nog att alla "fjortisar" ska ha sina shorts uppvikta så att de är kortare än volleybollspelarnas "cykelbyxor". Varför? Inte en jävla aning. Det ser bara dumt ut. Enligt mig.
Att dessa tjejer sedan innan läggdags går runt med ännu kortare shorts eller inga shorts alls(!) tillsammans med en tshirt som slutar precis under rumpan på kvällarna i korridorerna utanför sovsalarna, bara för att småkillarna ska lägga märke till dem. Om alla går runt så lägger de inte märke till dig. Du ser ut PRECIS som alla andra. Du är bara ett blont hår, en rumpa och ben. Thats it!
Jag förstår givetvis att det har med självkänsla, självförtroende och en konstig bild på idéal från samhällets sida.

I söndags hade vi match kl 06.50. Med andra ord var det uppstigning vid 05.00 och vi var redo för uppvärmning 06.30. En motspelare kom till matchen lika hårt sminkad som om hon skulle ut på krogen. Hur fan orkar man gå upp så pass tidigt att man hinner sminka sig innan en match som börjar så tidigt? När gick hon upp 04.00? Helt galet. Och jag kan inte annat än skaka på huvudet.

Nu hinner jag fasen inte skriva mer, jag måste gå till jobbet.
Vilket jag hoppas jag orkar med då jag tagit igen en del sömn under dagen. 23-8.30 och 11-15.


Inga kommentarer: