onsdag 30 mars 2011

En morgonöl.

Jag hörde röster. De kom från gården. Det är visserligen inget ovanligt. Det ovanliga är att de pågick flera minuter. I vanliga fall brukar det vara några yrkesmän som kommer till någon närliggande port och pratar och skrattar på vägen till ett arbete som de ska utföra. Min nyfikenhet blev för stark för att jag skulle kunna sitta kvar och undra vilka de var som pratade så högt och så länge. Jag öppnar altandörren för att kunna lokalisera ljudet bättre och därmed kanske få reda på vilka det var som pratade.

Nu vet jag vilka det var. En kille som är våran granne i huset till vänster om vårat, en våning upp, står på balkongen och röker (cigaretter) och dricker öl. Är inte det lite konstigt att dricka öl klockan 08.47 en onsdag? Jag kan tycka det. Men om jag inte har helt fel så tror jag att han fortfarande går på gymnasiet, det hela kan alltså förmodligen förklaras med ordet "studentskiva" eller liknande. Men fortfarande lite konstigt.

Inga kommentarer: