tisdag 5 juli 2011

Effektiv

Idag har jag varit väldigt effektiv. Känns det som i alla fall.
Jag gillar när jag får mina "ryck" och faktiskt tar tag i saker.

Nu sitter du säkert där och undrar vad sjutton jag gjort, eller så läser du bara för att du inte har något annat för dig och tänker "jag skiter väl i vad du gjort" det slutar ändå med att du läser. Vilket ditt syfte än är med att läsa det här så kommer jag att skriva det precis som jag vill, precis som vanligt.

Jag började dagen med att köra "Rune" till Landvetter, på vägen hem passade jag på att ringa "LF" , kvinnan som har hand om förskoleplatserna i Boråsstad. Mitt syfte var att skjuta fram Olivias inskolning på sin förskola från den 8/8 till den 5/9. Dels för att vi kommer vara bortresta under de veckorna som hon skulle haft inskolning och dels för att jag inte känner mig riktigt redo att lämna ifrån mig min lilla prinsessa redan om en månad och några dagar, men även för att jag vill att hon ska gå ordentligt innan hon börjar på dagis.
Nu känns det helt rätt. September känns mycker tryggare och bättre, trots att det är mindre än en månad mellan datumen så känns det ändå bra.

Jag har även pumpat upp däcken på våran nya cykel-/joggingvagn.

Storhandlat och gjort veckomatsedel. Dessutom lagat storkok av köttfärslimpa, hemmagjord brunsås och nypotatis. Detta ska bli vår middag och en massa matlådor till Olivia. Det är skönt att hon kan äta nästintill samma mat som vi.

I eftermiddags var jag och Olivia på Stadsparksbadet och plaskade och lekte. Det var perfekt en sådan här dag, då det är lite mulet och hon är full av energi. En timme i badet och hon är helt slut och redo för att sova skönt hela natten.

Nu är maten klar och det är dags att äta, vilket faktiskt är det enda jag inte har hunnit med idag...

Inga kommentarer: