onsdag 27 juli 2011

Folktandvården, Suck.

Idag damp det ner ett brev till Olivia i brevlådan. Från Folktandvården. Jag blev nästan lite glad, för att jag tyckte att det skulle vara lite roligt att se hur hon skulle bete sig hos tandläkaren.
Min "glädje" försvann ganska snabbt när jag såg att det var Folktandvården i Tensta som skickat brevet.
Jag tänker inte åka närmare 40 mil för att Olivia ska till tandläkaren.
Min glädje hade vid det laget övergått till irritation. Det känns så onödigt att jag nu var tvungen att ringa upp folktandvården i Tensta för att avsäga oss tiden för att inte åka på en avgift för uteblivet besök. Det är ingen stor sak, jag vet. Men det är så fantastiskt irriterande. Med tanke på att enda anledningen till att de skickar är för att Nicklas fortfarande är skriven i Tensta, men Olivia själv är skriven i Borås.
Appropå att Tensta Folktandvård har gjort detta måste jag nu själv kontakta folktandvården i Borås för att Olivia ska gå till tandläkaren. Något som egentligen sker automatiskt.

Jag blir bara irriterad på sådana små onödiga ting som gör att jag får en massa extra att genomföra.

Inga kommentarer: