tisdag 4 oktober 2011

Innebandy



Jag vet det är inte direkt något som man förknippar med Tjejvättern. Klubbor och cyklar är ungefär så långt ifrån varandra som någonting bara kan komma.

Faktum är att jag för några veckor sedan började spela innebandy. På riktigt. I seriesystem. I ett lag. Inte korpen. Inte på lördagar tillsammans med polarna. Utan verkligen på riktigt. Och det är så sjukt fantastiskt roligt!

Hela hösten har jag ägnat mig åt fotboll i vanlig ordning. Men det har inte varit roligt. Dels på grund av att träningarna har legat på tider som jag inte har kunnat delta på. Detta på grund av att jag har en underbar dotter att ta hand om och dessvärre en underbar sambo som inte har de bästa arbetstiderna. Men det har också varit jobbigt för att vi till matcher har varit ont om folk. Det är inte roligt att spela sin favoritsport om man hela tiden känner ett krav. Att jag måste vara med för annars måste vi lämna WO. Det är inte spännande alls.

Innebandyn är just nu motsatsen. Idag var vi ca 20 spelare på träning. Då är det fantastiskt roligt att vara en del av det gänget. Dessutom känns det verkligen som att det är ett härligt och öppet gäng. Den enda frågan jag ställer mig själv just nu är, varför har jag inte spelat innebandy tidigare? Det är så fantastiskt roligt.

I min uppladdning inför Tjejvättern ser jag det som ett utmärkt sätt att förbränna kalorier på och dessutom ha förbaskat roligt under tiden. Kanske att jag till och med kan hoppas på att sporten ger mig min kondition tillbaka? För den saknar jag trots allt. Dock blev jag väldigt glad efter innebandymatchen i Söndags, när jag fick höra av en lagkamrat att jag sprungit som en tok och att jag var snabb!
Jag blev förvånad med tanke på att jag känner mig som en skördetröska när jag springer. Det var hur som helst roligt att höra och en väldig härlig motivationshöjare till att ta i ännu mer och bli i närheten av så snabb som jag faktiskt en gång har varit.

Nu ska jag krypa i säng.
Imorgon väntar en ny dag med nya utmaningar.
Bland annat ska jag köra ett 30 min spinningpass.
Eventuellt att jag hinner till Innebandyträningen och gör jag inte det så får jag nöja mig med premiären av inomhusträningen med fotbollen.



Inga kommentarer: